3780 grams of Love

czwartek, 6 czerwca 2013

Danonki

Ku mojemu wielkiemu zdziwieniu nie są zdrowe, a tak często kupowane przez rodziców. Ja sama kupiłam, dałam dziecku, a później się zastanawiałam czy zrobiłam dobrze? O to co zrobiłam bardzo źle. Jeśli dziecko nie ma alergii, można wprowadzić do jego diety kefiry i jogurty w 9 -10 miesiącu życia. Z kolei tym dzieciom, które mają skłonność do nietoleracji pokarmowych, produkty te podajemy dopiero od 11 -12 miesiąca życia. Najważniejsze jednak, aby podawać dziecku dobre jakościowo produkty, czyli naturalne, bez dodatku konserwantów i polepszaczy smakowych. Mogą to być: naturalne jogurty, kefiry, maślanki, twarożki. Jeśli zaś chodzi o deserki dla dzieci, np. popularne danonki, to niestety - zawierają one bardzo dużo cukru i choćby z tego powodu nie są odpowiednim codziennym posiłkiem dla malucha. Powinny być raczej traktowane jak słodycze i podawane sporadycznie. Z informacji na opakowaniu wynika, że w jednym małym kubeczku jest około 1,5 łyżeczki cukru, a często zdarza się przecież, że dziecko zjada dwa lub więcej takich deserków za jednym razem. Ani posmakowały, ale więcej nie kupie.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz