3780 grams of Love

niedziela, 8 września 2013

Raz burza raz słoneczko - mamy 6 skok rozwojowy

Tego się obawiałam, mamy skok poprzedzony "trudnym okresem", kiedy to Ania jest bardzo marudna, gorzej zasypia i ciągle chce na ręce. Czasem odnoszę nawet wrażenie, że nastąpił regres i Andzik zapomniała o tym czego do tej pory się nauczyła. Już tak ładnie pełzała a tu proszę od dziś wisi godzinami Mamie na szyi. Pocieszam się, jedynie myślą, że skok nie trwa wiecznie a córeczka w ciagu jednego dnia "nagle" opanuje to czego tak mozolnie się wcześniej uczyła, gdy już ten skok nastąpi. Początkowo takie okresy nierównowagi trwają krótko, ale z czasem się wydłużają. Całe szczęście, że to przed ostatni. Należy wtedy uświadomić sobie, że jest to naturalny etap rozwoju, pomoże nam to lepiej zrozumieć zachowanie dziecka. Te kryzysy poprzedzające skoki są bardzo stresujące dla dziecka, którego świat nagle się zmienia i dla Rodziców również. Skoki te związane są z rozwojem mózgu. 6 skok przypadający na 33-37 tydzień życia dziecka to ciężka próba dla Rodziców. Ania płacze używa różnego rodzaju płaczu i czasem świadomie go wykorzystuje gdy się po prostu nudzi. Jest to czas intensywnego rozwoju inteligencji. Ania uczy się porządkować świat według kategorii: auto może mieć różny kolor, ale należy do tej samej kategorii. Ania weszła w etap rozwoju, kiedy nawet na chwilę nie mogę spuścić jej z oczu. Ale niestety spuściłam ją na ułamek sekundy i spadła z łóżka płakałyśmy obie. Na szczęście nic poważnego się nie stało i szybko zapomniała mam nadzieję. Mam nauczkę i teraz bardzo się pilnuję i nie spuszczam jej z oczu. Na główce pojawia się bujna czupryna, którą ciężko ogarnąć szczotką, ale jest urocza i o podcinaniu pomimo marudzenia Tatusia nie ma mowy. Andzik robi się złośliwy, godzinami mogłaby rzucać zabawkami o podłogę, wyrzucać smoczek z wózka, wciera zupkę w ubranie i wydaje mi się, że im bardziej Ja jestem zmęczona tym bardziej Jej się to podoba a o spaniu w dzień mogę pomarzyć. Ucina tylko 20 minutowe drzemki i to z przymrużonymi oczkami. Ja wiem, że to nie jest działanie na przekór lecz intensywne poznawanie świata. 


Pobudka

7 miesięcy, 2 tygodnie, 3 dni

Ani ulubione warzywko

Moje do zaciumkania

Nowe pieluszki

Pierwszy raz na huśtawce


Karmimy gołębie na spacerku


Ania on Make A Gif
Andzik szaleje przy stole :)


Padła

4 komentarze:

  1. OO jak tu u Was fajnie,będę Was odwiedzać :)

    http://swiatamelki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo Nam miło zapraszamy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No to powodzenia mamo ;) My teraz mamy okres "a co to""a to a tooo" i słysze go miliony razy dziennie hehe Ale jest to słodkie jak mówi to 18msc kruszynka ciekawa świata
    Śliczną masz córcie pozdrawiamy !! :*

    OdpowiedzUsuń
  4. zdjecie szlejącego Andzika przy stole cudne:) no i to jak padła...strasznie Kochana wygląda jak mały Króliczek w piżamkach:)

    OdpowiedzUsuń